Regeneracja głowicy cylindrów samochodowych w Carwer, to gwarancja profesjonalizmu. Regeneracja jest zazwyczaj wymagana, gdy następuje remont silnika lub przegrzanie głowicy cylindra. Silnik traci moc i kompresję w pewnych okolicznościach. Kluczowe jest zapewnienie, że górna powierzchnia silnika styka się z blokiem silnika na płaskiej możliwej płaszczyźnie.

Więcej szczegółów dotyczących usługi

Kiedy głowica cylindra samochodu się regeneruje?

W przypadku silników samochodów osobowych i ciężarowych głowica cylindra ma kluczowe znaczenie. Tworzy górną część silnika i zamyka komorę spalania wewnątrz bloku silnika. Gwarantuje to możliwości silnika i kompresję. Niewystarczająca kompresja powoduje znaczną utratę mocy.

W wielu sytuacjach regeneracja głowicy cylindra jest konieczna. Jest wymagana, gdy uszkodzenie uszczelki powoduje brak uszczelnienia. Ponadto, jeśli głowica cylindra pęknie, regeneracja może być wymagana. Chociaż w 90% przypadków przegrzanie silnika powoduje degradację uszczelki i utratę uszczelnienia, pęknięcia mogą również pojawić się podczas wymiany paska rozrządu. Takie przypadki nie są niczym nowym dla mechaników!

Na czym polega planowanie i regeneracja głowicy cylindrów w samochodzie?

Proces regeneracji obejmuje kilka etapów. Obejmuje demontaż, czyszczenie i naprawę drobnych pęknięć. Planowanie, które obejmuje szlifowanie powierzchni w celu uzyskania możliwie najbardziej płaskiej warstwy, jest jednak kluczowym etapem. Następnie mechanik mechanicznie modyfikuje luz zaworowy i instaluje uszczelki i zawory. Po rozebraniu silnika może się okazać, że frezowanie gniazd zaworowych powinno być częścią regeneracji. Jest to typowy problem w pojazdach zasilanych LPG.

Regeneracja głowicy cylindrów samochodowych. Naprawa głowic cylindrów i weryfikacja integralności uszczelek

Regeneracja nieszczelnej głowicy cylindra może być dość problematyczna. Często przyczyną problemu nie jest uszkodzenie uszczelki. Czasami przyczyną może być pęknięcie głowicy cylindra. W takich sytuacjach proste frezowanie głowicy cylindra nie wystarczy. Elementy żeliwne lub aluminiowe muszą zostać ze sobą zespawane. Koszt tej operacji wynosi zazwyczaj od 300 do 1000 zł, co nie jest tanie. Należy pamiętać, że spawanie nie zawsze jest skuteczne ze względu na zmniejszoną odporność elementu na temperaturę. W niektórych przypadkach lepiej jest wymienić uszkodzoną głowicę cylindra na nową lub używaną.

Regeneracja głowicy cylindrów samochodowych. Jaki jest koszt regeneracji głowicy cylindrów w silniku spalinowym?

Warsztat może mieć problem z oszacowaniem kosztów naprawy przed rozmontowaniem górnej części silnika. Rzeczywistą wielkość uszkodzeń można określić dopiero po rozdzieleniu głowicy cylindrów i bloku silnika. Proces ten jest konieczny, ponieważ stan głowicy cylindrów ma znaczący wpływ na ostateczny koszt usługi. Ważne jest również, aby pamiętać, że prace te są często wykonywane w połączeniu z wymianą paska rozrządu, niezależnie od tego, czy jest to łańcuch, czy pasek. To rozszerza zakres kosztów.

Planowanie lub frezowanie zazwyczaj kosztuje niewiele więcej niż 150 zł. Jest to jednak tylko jeden z kroków, które musi wykonać technik. Demontaż i ponowny montaż silnika często kosztuje 400–500 zł, a uszkodzenia mogą również wymagać spawania, wymiany prowadnicy zaworowej lub szlifowania gniazd zaworowych. Za pełną usługę warsztat specjalizujący się w profesjonalnej regeneracji naliczy od 1000 do 2000 zł.

Regeneracja głowicy cylindrów samochodowych